مساجد پیشگام و الگویی موفق در مواسات و همدلی 

مساجد پیشگام و الگویی موفق در مواسات و همدلی 

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام زکی‌زاده گفت: از آنجایی که مواسات و همدلی جزو برنامه های دین و مذهب ما است و سنگر و پایگاه سایر امور فرهنگی و مذهبی مساجد می باشند بنابراین مساجد با پیشگامی الگویی موفق در رزمایش مواسات و همدلی برای سایر نهادها شدند.

حجت الاسلام «حسین زکی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از آنجایی که مواسات و همدلی جزو برنامه های دین و مذهب ما است و سنگر و پایگاه سایر امور فرهنگی و مذهبی مساجد می باشند بنابراین مساجد با پیشگامی الگویی موفقی در رزمایش مواسات و همدلی برای سایر نهادها شدند.


امام جمعه بخش جبالبارز شمالی بیان کرد: مواسات یعنی این که افراد توانمند و غنی، افراد نیازمند را در دارایی خود شریک کنند و در دین اسلام بر انجام مواسات بسیار تاکید شده و توفیقی است که خداوند به بندگان مومن خود عطا می کند.

وی عنوان کرد: رزمایش مواسات و همدلی یک برنامه و دستور دین اسلام است و تنها اختصاص به این ایام ندارد اما در زمان فعلی با توجه به آسیب هایی که کرونا به کسب و کار و معیشت مردم وارد کرده است، نیاز بیشتری به انجام این رزمایش احساس شده بنابراین باید فرهنگ مواسات و روحیه همدلی در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام زکی زاده اضافه کرد: در فرازی از صلوات شعبانیه از خدا می خواهیم که به ما توفیق دهد تا افرادی که به هر دلیل رزق و روزی آنها کم شده و با سختی روزگار می گذرانند، در روزق و روزی وسیعی که به ما عطا شده شریک شوند و در همین راستا مقام معظم رهبری برای حل مشکلات نیازمندان متضرر از کرونا، ملت ایران را به انجام رزمایش مواسات و همدلی به صورت یک حرکت فراگیر و گسترده در جامعه دعوت کردند.

امام جمعه بخش جبالبارز شمالی اظهار کرد: واضح و روشن است که اکنون با وجود این ویروس منحوس مردم در شرایط اقتصادی سختی بسر می برند و راه حل آن تداوم مواسات است که موجب رحمت و برکات الهی می شود.

وی تاکید کرد: اگر توانگری فرد ضعیفی را در مال خود شریک کند نه تنها این فرد توانگر از آثار و برکات این مواسات بهره مند شده بلکه خیر، برکت و رحمت الهی حاصل از مواسات در جامعه نیز گسترده می شود.

حجت الاسلام زکی زاده ابراز کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در این رزمایش، شناسایی نیازمندان و توزیع عادلانه بسته های معیشتی در بین آنها است پس هر چه در این زمینه هماهنگی، اتحاد و همراهی بیشتر باشد انجام این رزمایش با موفقیت بیشتری همراه می باشد.

امام جمعه جبالبارز شمالی ادامه داد: بنابراین برای این که موازی کاری نشود و کمک مومنانه به دست کلیه نیازمندان برسد در بخش جبالبارز شمالی رزمایش مواسات و همدلی با محوریت دفتر امام جمعه، مسجد جامع و مرکز نیکوکاری این مسجد انجام شد.

وی بیان کرد: به همین منظور مسجد جامع و مرکز نیکوکاری افراد نیازمند و متضرر از کرونا را شناسایی کرده و دفتر امام جمعه نیز با دعوت از خیرین و پیگیری های لازم، کمک های مومنانه خیرین جمع آوری شد.

حجت الاسلام زکی زاده عنوان کرد: مساجد به واسطه جایگاه معنوی ای که که در بین مردم دارند همواره مورد اعتماد همگان بوده و در بحث رزمایش مواسات و همدلی نیز مردم با اطمینان کمک های خود را تحویل مسجد جامع دادند تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

امام جمعه بخش جبالبارز شمالی افزود: یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در این رزمایش حفظ کرامت انسانی نیازمندان است و همچنین کمک های مومنانه بایستی با اخلاص و برای رضای خدا باشد.

وی تاکید کرد: با همکاری دفتر امام جمعه، مسجد جامع و مرکز نیکوکاری قبل از شروع رزمایش مواسات و همدلی نیز در زمینه خدمت رسانی به نیازمندان و محرومین کمک های قابل قبولی در بخش جبالبارز شمالی انجام شده است امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا این خدمت رسانی و مواسات ادامه یابد.

حجت الاسلام زکی زاده در خاتمه با بیان این مطلب که مواسات تنها به کمک های مومنانه ختم نمی شود، اظهار کرد: هر کجا که گره از کار مومن نیازمندی باز شود مواسات انجام شده است و مسئولین نیز می توانند در کنار خیرین و مردم، با گره گشایی از کار نیازمندان در رزمایش مواسات و همدلی سهیم شوند.

پایان پیام/ 586